برای نورپردازی اتاق گیمینگ ، ایده‌های خلاقانه بسیاری وجود دارد تا بتوانید یک محیط جذاب و فضای متفاوت را برای سرگرم کردن نوجوانان و جوانان ایجاد کنید. اتاق گیم علاوه بر تجهیزات مخصوص بازی نیاز به نورپردازی حرفه‌ای و تخصصی دارد. البته نحوه نورپردازی اتاق گیمینگ بستگی به طرح، سلیقه و ایده شما دارد که چه دیزاین و طراحی را انتخاب کنید.

همانطور که می دانیم نورپردازی برای مکان های مختلف مانند نورپردازی تراس ، نورپردازی اتاق کار و حتی نورپردازی حمام و سرویس بهداشتی یا نورپردازی راه پله ها و راهرو ها  و نورپردازی گالری و آتلیه با یکدیگر متفاوت هستند و باید طبق قواعد و اصول خود اجرا شود ، در این میان نورپردازی اتاق گیمینگ نیز از این حالات مستثنی نیست و باید طبق استاندارد های مربوط به خود اعمال شود.

طراحی و نورپردازی اتاق گیمینگ

اهمیت نورپردازی در دیزاین اتاق گیمینگ

امروزه گیمینگ در بین جوانان طرفداران زیادی پیدا کرده است و کسانی که به صورت حرفه‌ای در زمینه گیم پلی فعالیت می‌کنند نیاز به ایجاد هماهنگی بین دست ، چشم و ذهن خود دارند. در این میان نورپردازی اتاق گیمینگ و دیزاین آن و کیفیت تجهیزات بازی همگی می‌تواند روی دقت و تمرکز گیمرها و افزایش هیجان بازی تاثیر بگذارد.

برای طراحی دکوراسیون و نورپردازی اتاق گیمینگ باید از المان‌های مختلفی استفاده کرد که یکی از این المان‌ها می‌تواند شامل نور و روشنایی، اکسسوری و سایر تجهیزات اتاق بازی باشد. در این بین نورپردازی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است چرا که نور مناسب علاوه بر اینکه می‌تواند لذت بازی را در گیمرها افزایش دهد، میزان فشار بر چشم‌ها را کاهش داده و یک فضای راحت را فراهم ‌کند. پس هنگام انتخاب تجهیزات نورپردازی اتاق گیمینگ علاوه بر جنبه کاربردی بودن آنها به جنبه تزئینی بودن تجهیزات نورپردازی توجه کنید.

پراستفاده ترین تجهیزات برای نور پردازی ساختمان چیست؟

نورپردازی اتاق گیمینگ آرامش بخش

نقش رنگ نور در دیزاین و نورپردازی اتاق گیمینگ

انتخاب نور با رنگ مناسب برای نورپردازی اتاق گیمینگ تاثیر بسزایی روی سطح انرژی گیم پلی شما می‌گذارد و باید روانشناسی رنگ‌ها را در تزیین اتاق گیمینگ مدنظر قرار دهید. به طوری کهاستفاده از  نور سفید در نورپردازی اتاق گیمینگ سبب افزایش تمرکز و هوشیاری گیمرها و نور زرد می‌تواند فضای آرام و راحت‌تری ایجاد کند. همچنین رنگ قرمز، نارنجی و بنفش در نورپردازی اتاق گیمینگ باعث افزایش هیجان و آدرنالین خون در گیمر می‌شود و رنگ‌های آبی و سبز، آرامش بخش هستند. رنگ‌های بسیار روشن نیز باعث بازتاب نور به چشم گیمر شده و در بلند مدت سبب آسیب و خستگی چشم می‌شود.

روش‌های مختلف نورپردازی اتاق گیمینگ

طراحان دکوراسیون داخلی و کسانی که به صورت حرفه‌ای در زمینه نورپردازی فضا فعالیت دارند، اغلب با استفاده از تجهیزات مختلف از روش‌های زیر برای نورپردازی اتاق گیمینگ استفاده می‌کنند. بدون شک با کمک این نورهای کوچک، جذابیت خاصی در محیط ایجاد خواهد شد.نکته قابل توجه این است که برای نورپردازی اتاق گیمینگ از نورپردازی مستقیم و غیر مستقیم به صورت ترکیبی با هم استفاده می شود

  • نورپردازی سقف و دیوارهای اتاق بازی
  • نورپردازی تجهیزات بازی مثل کیس کامپیوتر و کیبورد
  • نورپردازی میز و صندلی گیمر

نورپردازی اتاق گیمینگ به صورت عملی

تجهیزات مورد نیاز برای نورپردازی اتاق گیمینگ

نورپردازی اتاق گیمینگ ، دیزاین و کیفیت دستگاه‌های بازی از جمله عواملی هستند که در موفقیت گیمر‌ها موثر هستند. نحوه نورپردازی اتاق گیمینگ بسیار ساده است و نیاز به تجهیزات خاصی ندارد، بلکه نورپردازی توسط لامپ هالوژن فلزی ، ریسه‌های شلنگی و نواری رنگی، چراغ‌های هالوژن LED و SMD و دیوارکوب‌های تزئینی به سادگی می‌توان نور مناسب در اتاق بازی ایجاد کرد. در این بین لامپ‌های هالوژنی با طراحی خاص برای ایجاد روشنایی مورد نیاز در فضا، کارایی زیادی دارند. به منظور ایجاد زیبایی بیشتر برای استفاده از لامپ‌های هالوژنی، انواع قاب‌ هالوژن فلزی و  جدید در بازار موجود است که متناسب با سبک فضا و سلیقه خود می‌توانید انواع این قاب‌ها را تهیه کنید.

5 نکته طلایی برای نورپردازی اتاق پذیرایی

در بین انواع قاب‌‌های هالوژن، قاب‌های فلزی، کیفیت بهتری نسبت به دیگر قاب‌ها دارند، به طوری که در برابر حرارت و رطوبت مقاومت بالایی داشته و با گذشت زمان، دچار زنگ زدگی نمی‌شوند. همچنین این نوع قاب‌های هالوژنی طول عمر بسیار بالاتری نسبت به دیگر مدل‌ها دارند و خرید آنها نیز مقرون به صرفه است.

از دیگر لوازم نورپردازی اتاق گیمینگ می‌توان به کلید برق قطع و وصل اشاره کرد. شما با خرید جدیدترین مدل کلید و پریز از جمله کلید و پریز فلزی می‌توانید همزمان با شروع بازی از نورهای خاص و مناسب و حتی به صورت هوشمند در نورپردازی اتاق گیمینگ خود استفاده کنید و از هیجان بازی لذت ببرید.

هزینه دیزاین و نورپردازی اتاق بازی

هزینه نورپردازی اتاق گیمینگ با توجه به ایده‌های اجرایی و نوع طراحی می‌تواند متفاوت باشد. در صورتی که از تجهیزات نورپردازی حرفه‌ای مانند کلید و پریز خارجی یا سفارشی سازی شده مانند قاب هالوژن سفارشی استفاده کنید به طور قطع هزینه شما افزایش می‌یابد. برای محاسبه هزینه نورپردازی اتاق گیمینگ حتما به افرادی که در زمینه طراحی و دیزاین اتاق گیمینگ تخصص دارند، مراجعه کنید تا متناسب با علاقه‌مندی و بودجه شما نسبت به انتخاب تجهیزات و وسایل مورد نیاز اقدام کنند.

نورپردازی اتاق گیمینگ با نور سبز

جمع‌بندی

نورپردازی اتاق گیمینگ نیاز به خلاقیت و ایده‌پردازی دارد و برای این کار کافی است، طرح‌های مورد نظر خود را با هم ترکیب کرده و با استفاده از تجهیزات نورپردازی طراحی دلخواه خود را پیاده‌ کنید.

سوالات متداول

چرا نورپردازی در دیزاین اتاق گیمینگ اهمیت دارد؟

نورپردازی اتاق گیمینگ و دیزاین آن و کیفیت تجهیزات بازی همگی می‌تواند روی دقت و تمرکز گیمرها و افزایش هیجان بازی تاثیر بگذارد.

بهترین قاب هالوژن جدید برای نورپردازی اتاق بازی کدام است؟

قاب هالوژن جدید فلزی به دلیل کیفیت بالا در طراحی ظاهری، مقاومت بالا در برابر رطوبت و حرارت، طول عمر بالا و قیمت مقرون به صرفه بهترین نوع قاب برای نورپردازی اتاق گیمینگ است.