با فرا رسیدن فصل های گرم سال، بسیاری از ما دوست داریم شب های آرامی را در تراس و بالکن خود داشته باشیم. انواع نورپردازی تراس و بالکن فضای بیرون را به مکانی قابل استفاده و دنج برای دیدار با عزیزان یا لذت بردن از یک میان وعده دلپذیر تبدیل می کند. شما با آموزش نورپردازی تراس و بالکن در این مطلب یاد خواهید گرفت که چگونه این محیط ها را با سلیقه شخصی خود با کمک قاب هالوژن جدید نورپردازی کنید، تا هنگام غروب آفتاب تراس خود را به یک فضای دنج و عالی تبدیل کنید.

تعیین هدف و کاربری تراس مهمترین مرحله در طراحی فضایی مناسب با نورپردازی خوب است. ما در این مقاله قصد داریم شما را با انواع متریال ها برای نورپردازی تراس و قاب هالوژن فلزی، بهترین وسیله برای ایجاد نورپردازی بالکن که با کمی تغییر در جزئیات شبیه به نورپردازی فضای باز مانند نورپردازی حیاط منزل است  آشنا کنیم. پس تا انتها همراه ما بمانید.


نورپردازی تراس و بالکن

هنگام نورپردازی تراس و بالکن باید به چه نکاتی اهمیت دهیم؟

 

  • اولین نکته که باید توجه داشته باشید این است که هر مکان نورپردازی خاص خود را دارد و رعایت آنها باعث حرفه ای تر شدن نورپردازی شما خواهد شد ، برای مثال نورپردازی آشپزخانه یا نورپردازی سرویس بهداشتی بسیار متفاوت است.
  • اگر می خواهید نورپردازی فضای بالکن و تراس شما از دید بصری جلوه بهتری داشته باشد، توصیه می کنیم پرژکتورهایی مثل قاب هالوژن فلزی را از معرض دید پنهان کنید تا منبع نور مستقیماً قابل مشاهده نباشد، یعنی نور پردازی شما از پایین به بالا انجام شود.
  • انواع متریال ها برای نورپردازی تراس و بالکن که از کف به بالا صورت می گیرد بابد دارای بهترین کیفیت باشند. اگر از متریال بی کیفیت استفاده کنید، سوراخ ها و نقش های دیوار را نمایان می کنید و توجه را به این ایرادات جلب می شود و فضای شما جذاب به نظر نمی رسد.
  • هنگام انجام انواع نورپردازی برای تراس و بالکن باید به رنگ نور، جدیدترین مدل کلید و پریز و قاب هالوژن جدید که انتخاب می کنید توجه کرد. اگر متریال نورپردازی شما مثل وال واشر و هالوژن ها از کیفیت خوبی برخوردار نباشند می تواند مشکلاتی برای شما ایجاد کنند. از آنجایی که وال واشرها و پروژکتورها روی زمین نصب می شوند، هنگام روشن کردن ال ای دی ها گرمای بیش از حدی از خود تولید می کنند. در صورتی که ال ای دی های با کیفیت اصلا به این شکل عمل نمی کنند و گرمای تولید آن ها در حد استاندارد است، حتی می توانید به آن ها دست بزنید.
  • حتما هنگام نصب انواع نورپردازی برای محیط تراس و بالکن حواستان به این نکته باشد که در این موضوع زیاده روی نکنید. زیرا فضای باز به نور کمی احتیاج خواهد داشت و شما می‌توانید با چند چراغ نور آن را تامین کنید. در کنار این موارد برای جذابیت بیشتر فضا می‌توانید از وسایل دکوری مثل آباژور نیز استفاده کنید.
  • در آموزش نورپردازی تراس و بالکن سعی کنید به صورت هماهنگ و متقارن نورپردازی داشته باشید تا جلوه بیشتری به فضا بدهید. به گونه ای که لامپ هایی هم شکل و هم اندازه در فواصل طولی معین در مقابل هم قرار می گیرند. برای اینکه بتوانید در شب نورپردازی زیبا و مدرنی داشته باشید گاهی اوقات می توان از نورهای ال ای دی در کف تراس نزدیک به نرده استفاده کرد، علاوه بر این استفاده از کلید و پریز کلاسیک و کلید و پریز فلزی نیز می تواند فضای شما را مدرن تر کند.
3 اصول و قاعده برای نورپردازی سالن و هتل ها

 

نورپردازی تراس

برای بهترین نورپردازی تراس از چه متریالی استفاده می شود

  • استفاده از ریسه های حبابی


یکی از انواع متریال ها برای نورپردازی تراس و بالکن استفاده از تجهیزاتی مثل ریسه حبابی است. اگر می خواهید نمای تراس و بالکن شما جذابیت بهتری داشته باشد استفاده از ریسه حبابی می تواند برای شما یک گزینه ایده آل باشد. اگر از این ریسه ها رو گلدان های یا قسمت فضای سبز تراس خود استفاده کنید زیبایی آن را دوچندان خواهید کرد.

  • استفاده از ستون نوری کروی

در این قسمت از آموزش نورپردازی تراس می خواهیم به شما عزیزان توضیح دهیم که استفاده از ستون نوری کروی چه تاثیری روی زیبایی تراس شما خواهد داشت. این ستون ها از حباب های شفاف نوری روی هم تشکیل شده اند، جلوه خاصی دارند و این طرح انتخاب مناسبی برای برگزاری مهمانی های شبانه روی تراس است. اگر در تراس خود یک حوضچه یا استخر دارید استفاده از بعضی چراغ‌های پارکی و انعکاس نور در آب می تواند روشنایی و زیبایی را دو برابر کند.

ستون نوری کروی استفاده شده در نورپردازی تراس حرفه ای

  • چراغ فانوسی

این لامپ های ارتفاع متفاوت را می توان در یک گروه قرار داد، که می توان به عنوان یکی لوستر مناسب برای تراس و بالکن استفاده کرد تا نور در محیط پخش شود که در صورت شفاف بودن شیشه برای جذابیت بیشتر می توان از لامپ فیلامنتی نیز استفاده کرد. می توان آن را به دو طریق روی دیوار یا سقف نصب کرد.

آشنایی با انواع نورپردازی تراس و بالکن

باید به المان های انواع نورپردازی در فضاهایی مثل تراس و بالکن توجه ویژه ای شود. وجود نور طبیعی در کنار نور مصنوعی می تواند جلوه خاصی به طراحی تراس و دکوراسیون آن ببخشد. بنابراین در ادامه این مطلب از آموزش نورپردازی همراه ما باشید تا انواع نورپردازی تاکیدی، سرتاسری و موضعی  را به شما توضیح دهیم.

  • در نورپردازی به روش سرتاسری کل فضای این مکان روشن می شود
  • در روش موضعی یک هدف خاص مد نظر گرفته می شود. به عنوان مثال، هنگام نورپردازی تراس، فضای نشیمن و رفت و آمد مورد توجه قرار می گیرد.
  • در این سبک از انواع نورپردازی، روشنایی فقط روی نقطه خاص مد نظر گرفته می شود. مثل نورپردازی روی گلدان یا یک مجسمه که می تواند جلب توجه کند در نظر گرفته می شود.
5 روش ساده برای نورپردازی ویترین فروشگاه

سوالات متداول

آیا تراس نیاز به نور زیادی دارد؟

خیر، زیرا تراس نوعی فضای باز استو تنها نیاز به نور کمی دارد. بهترین راهکار این است که از نور آباژورها استفاده کنید.

برای نورپردازی تراس بهتر است منبع نور در معرض دید باشد یا خیر؟

بهترین راهکار برای زیبایی بیشتر تراس این است که منبع نور از دید پنهان باشد.