مهم ترین نکته در انتخاب کلید و پریز، توجه به ایمنی کلید و پریز و رعایت استانداردهای جهانی در طراحی و ساخت کلید و پریز است.با ما همراه باشید تا شما را با این نکات بسیار مهم آشنا کنیم. کلید و پریز یکی از لوازمی است که در دکوراسیون منزل و آشپزخانه نقش دارد اما تاثیر آن در زیبایی دکوراسیون منزل اغلب نادیده گرفته می شود.

علاوه بر این موضوع، کلید و پریزهای بسیار متنوعی در بازار به تفکیک مدل و برند وجود دارد که انتخاب کلید و پریز مناسب را برای افراد سخت می ‌کند. ما دراین مقاله قصد داریم 5 نکته طلایی را به شما بگوییم تا کلید و پریز مناسب برای آشپزخانه خود را تهیه کنید. پس در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

کیفیت مواد استفاده شده در ساخت کلید و پریز

اولین چیزی که در خرید کلید و پریز باید به آن توجه کنید کیفیت تزریق پلاستیک آن است که می ‌تواند تاثیر بسزایی در دوام و عملکرد آن داشته باشد. پلاستیک ABS با کیفیت ترین و قوی ترین پلاستیک مورد استفاده در ساخت کلید و پریز است.

این نوع پلاستیک به دلیل ویژگی های خاص خود از جمله مقاومت در برابر ضربه، مقاومت بالا در برابر الکتریسیته، تنش، مقاومت حرارتی بالا و هزینه کم بهترین گزینه برای ساخت بدنه کلید و پریز می باشد. بنابرین برای خرید کلید و پریز مناسب برای آشپزخانه توجه به این نکته کاملا ضروری است.

  • برند ایرانی یا خارجی بودن کلید و پریز

از آنجایی که حدود 70 درصد نیاز داخلی توسط شرکت های تولید کننده کلید و پریز ایرانی تامین می ‌شود، بازار بسیار خوبی برای تولیدکنندگان داخلی ایجاد شده است و از آنجایی که پای برندهای خارجی در همه جای میادین کشورمان در زمینه کلید و پریز به چشم می خورد. شرکت های خارجی زیادی در کشور ما فعالیت می کنند و سالانه میلیون ها دلار برای واردات انواع کلید و پریز از جمله کلید و پریز فلزی و انواع قاب هالوژن جدید از ترکیه و کشورهای اروپایی هزینه می شود.

انتخاب و خرید اصولی برای کلید و پریز

خوشبختانه برندهای ایرانی در بازار کلید و پریز فروش بسیار خوبی داشته اند و با ارائه محصولات روز دنیا مانند کلید و پریز فلزی و کلید و پریز جدید و شیک می توانند از رقبای خارجی خود پیشی بگیرند. البته مواد مرغوب و گران قیمتی مانند فلز، شیشه و برنج به کار رفته در برخی برندهای خارجی بر کسی پوشیده نیست، اما به دلیل افزایش قیمت ارز که باعث افزایش 5 برابری قیمت خارجی کلید و پریز شده است. قدرت خرید مردم نسبت به این نوع کلید و پریزها کاهش چشمگیری داشته است.

  • روش مشخص شدن کلید و پریز اصلی از تقلبی

شاید برای شما این سوال پیش آمده باشد که چگونه کلید و پریز اصلی را از تقلبی تشخیص دهید. متاسفانه وجود محصولات تقلبی به حوزه کلید و پریز نیز سرایت کرده و بسیاری از کارگاه های زیرزمینی اقدام به ساخت نمونه های تقلبی کلید و پریز برندهای مطرح با واردات مواد اولیه بی ‌کیفیت از چین کرده اند. اما نگران نباشید، با چند تکنیک ساده که در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد، می توانید تفاوت کلید و پریز تقلبی و اصلی را تشخیص دهید.

تفاوت کلید تک پل با کلید دوپل و مقایسه آن ها با هم

ظاهر کلید و پریز

در مرحله اول باید به ظاهر کلید و پریز دقت کنید. معمولا کلیدها و پریزهای تقلبی شماره قطعه و نام تجاری کلید و پریز را ندارند یا به وضوح روی کلید و پریز حک نمی شوند و به سختی دیده می شوند. می توانید از کشیدن یک تکه پارچه آغشته به بنزین روی کد سریال حکاکی شده استفاده کنید. علامت ها، اگراز روی کلید و پریز پاک نشد مطمئن خواهید شد که کلید و پریز اصلی هستند.

تشخیص رنگ و جنس قاب

کلید و پریزهای تقلبی بدنه بسیار ظریف و شکننده ای دارند که با کمترین ضربه و فشار می شکند و اطراف کلید و چهارچوب پریز نباید دارای نوارهای پلاستیکی باشد و دور تا دور آن هم رنگ و یکنواخت باشد.

کلید پریز مناسب برای آشپزخانه

طریقه بسته بندی شدن کالا

یکی از نکاتی که در هنگام خرید هر محصولی نه فقط کلید و پریز باید به آن توجه کنید، نحوه بسته بندی است. محصولات تقلبی معمولا بسته بندی بی کیفیتی دارند که با رنگ و جنس بسته بندی به وضوح قابل مشاهده است.

همچنین برچسب هولوگرام خاصی برای جعلی نبودن کلید و پریز وجود ندارد. کلید و پریز تقلبی دارای بسته هایی هستند که حاوی اطلاعات ناقص محصول هستند و نام و آدرس سازنده روی بسته بندی موجود نیست، بنابراین به راحتی قابل شناسایی هستند.

با توجه به این 3 تکنیک می توانید از کلید و پریز مناسب برای آشپزخانه خود استفاده کنید و به راحتی تشخیص دهید کلید و پریز مورد استفاده از نوع اصلی است.

آشپزخانه ضربان قلب و مهمترین بخش خانه است یک زن خانه دار بیشتر وقت خود را در آشپزخانه می گذراند، بنابراین باید به دکوراسیون و نورپردازی آشپزخانه توجه کرد. نورپردازی آشپزخانه اگر اصولی و مناسب انجام شود، علاوه بر زیبایی و کارایی می تواند عیوب آشپزخانه شما را نیز پنهان کند.

  • ایمن بودن کلید و پریز آشپزخانه

یکی از مهم ترین نکات در انتخاب کلید و پریز، توجه به ایمنی کلید و پریز و رعایت استانداردهای جهانی در طراحی و ساخت کلید و پریز است.

فیوز برق یا کلید مینیاتوری چیست و چه کاربردی دارد؟

بسته به جایی که کلید و پریز را نصب می کنید، در صورتی که محیط مسکونی باشد، باید احتمال تماس دست کودکان با کلید و پریز را در نظر بگیرید و در صورت رطوبت بالا محیط از کلید و پریزهایی استفاده کنید که از رطوبت هوا محافظت می ‌کنند. سعی کنید محل قرار گیری کلید و پریز جایی باشد که از پاشیدن قطرات آب روی آن جلوگیری شود.

امروزه می توانید انواع کلید و پریز را با اشکال و طرح های مختلف متناسب با محیط آشپز خانه خود خریداری کنید. یکی از مهم ترین و اساسی ترین عناصری که بر فضای خانه تاثیر می گذارد کلید و پریز جدید و شیک است. کلید و پریزهای اصلی امروزی دارای مدل های ایرانی و خارجی با طرح های بسیار متنوع می باشد.

ایمن بودن کلید و پریز آشپزخانه

  • خرید از نمایندگی های معتبر

امروزه می توانید کلید و پریز را به صورت حضوری و آنلاین خریداری کنید. اگر قصد خرید حضوری دارید کافیست به خیابان لاله زار تهران سر بزنید، در این خیابان قدیمی تهران کلید و پریزهای زیادی وجود دارد و اگر قصد خرید اینترنتی کلید و پریز را دارید آنتیکو یکی از آن ها است.

سوالات متداول

به چه علت امنیت کلید و پریز آشپزخانه اهمیت دارد؟

یکی از مهم ترین نکات در انتخاب کلید و پریز، توجه به ایمنی کلید و پریز و رعایت استانداردهای جهانی در طراحی و ساخت کلید و پریز است. بسته به جایی که کلید و پریز را نصب می کنید، در صورتی که محیط مسکونی باشد، باید احتمال تماس دست کودکان با کلید و پریز را در نظر بگیرید و در صورت رطوبت بالا محیط از کلید و پریزهایی استفاده کنید که از رطوبت هوا محافظت می ‌کنند. سعی کنید محل قرار گیری کلید و پریز جایی باشد که از پاشیدن قطرات آب روی آن جلوگیری شود.

از کیفیت مواد استفاده در کلید و پریز چه می دانید؟

پلاستیک ABS با کیفیت ترین و قوی ترین پلاستیک مورد استفاده در ساخت کلید و پریز است. این نوع پلاستیک به دلیل ویژگی های خاص خود از جمله مقاومت در برابر ضربه، مقاومت بالا در برابر الکتریسیته، تنش، مقاومت حرارتی بالا و هزینه کم بهترین گزینه برای ساخت بدنه کلید و پریز می باشد. بنابرین برای خرید کلید و پریز مناسب برای آشپزخانه توجه به این نکته کاملا ضروری است.