انتخاب کلید و پریز تا چه اندازه دارای اهمیت است؟ چرا بیشتر متخصصان توصیه می کنند تا افراد در انتخاب کلید و پریز مرغوب دقت داشته باشند و با آگاهی کامل دست به انتخاب بزنند؟ نکات مهمی که در هنگام انتخاب کلید و پریز باید به آنها توجه داشته باشیم، دقیقا به چه مواردی تقسیم می شوند؟ آیا شما نیز دوست دارید تا یک انتخاب هوشمندانه و اقتصادی برای خرید کلید و پریز داشته باشید؟

اگر شما جز آن دسته از کسانی هستید که به مرغوبیت مصالح ساختمانی اهمیت می دهید و دوست دارید تا مصالح خانه یا محیطی که در آن کار یا زندگی می‌کنید، مناسب و با کیفیت باشد به شما توصیه می کنیم تا در ادامه مطلب با ما همراه باشید تا نکات طلایی و مهمی را در رابطه با انتخاب کلید و پریز به شما معرفی کنیم. در حالت کلی بهتر است تمامی مردم این اطلاعات را کسب کنند، چون کلید و پریز جز لوازم بسیار کاربردی هستند که عموم مردم به آنها احتیاج دارند.

اولین و مهمترین اصلی که باعث می‌شود تا افراد خرید موفقیت آمیزی داشته باشند و بتوانند بهترین و باکیفیت‌ترین کالاها را با قیمتی مناسب و مقرون به صرفه تهیه کنند آن است که اطلاعات و آگاهی خود را در رابطه با موضوع مورد نظر افزایش دهند. در ادامه مقاله قصد داریم تا تمام اطلاعات لازم در مورد نحوه خرید و انتخاب کلید و پریز مرغوب را ارائه دهیم تا بتوانید کالاهایی مناسب با قیمتی مقرون به صرفه را تهیه نمایید.

چرا انتخاب کلید و پریز دارای اهمیت است؟

اهمیت انتخاب کلید و پریز

یکی از تجهیزاتی که همه ما به خوبی با آن آشنایی داریم و آن را می شناسیم، کلید و پریز لاکچری است. با استفاده از این محصول، قطع و وصل کردن جریان برق بسیار آسان می شود و یکی دیگر از ویژگی های مهم آن نیز ایمن بودن آن است. انتخاب کلید و پریز مناسب باعث می شوند تا افراد بتوانند از مزایای بسیار زیاد این محصول بدون آسیب دیدن هالوژن ها و سیم کشی و به طبع آن سایر لوازم برقی استفاده کنند و به راحتی به انرژی برق دسترسی پیدا کنند.

از طرفی دیگر نیز باید به این موضوع اشاره داشته باشیم که انتخاب کلید و پریز مناسب با محیط باعث می شود تا جلوه ای چشم نواز در اماکن مختلف بوجود آید. امروزه انواع مختلفی از کلیدها و پریزها در بازارها وجود دارند که افراد باید با در نظر گرفتن نکاتی خاص دست به انتخاب بزنند.

پریزهای قدیمی معمولا از نوع تخت بودند و دوشاخه‌ها با سختی داخل آنها فرو می رفتند اما امروزه دیگر پریزها به حالت گود ساخته می شوند و به همین خاطر هم دو شاخه‌ها بسیار راحتتر و به صورت قالب در آن قرار می گیرند. امروزه برخی از کلیدها و پریزها دارای قابلیت کنترل از راه دور می باشند و به همین دلیل نیز کارایی بسیار زیادی دارند.

مقایسه کلید تک پل با کلید تبدیل + کاربرد

طراحی ظاهری کلید های برق نیز بسیار متنوع و گوناگون است و دیگر همانند گذشته نیست و انواع مختلفی همچون کلید لمسی و خودکار نیز وارد بازارها شده‌اند؛ البته شما باید قبل از انتخاب کلید و پریز با نکات لازم در مورد خرید آنها آشنا شوید.

به جغرافیای محیط مورد نظرتان توجه کنید.

اهمیت مکان مدنظر برای کلید و پریز

همه ما به خوبی می دانیم که ایران جز کشورهایی است که انواع مختلفی از طبیعت را در دل خود جای داده است. شاید اکنون با خود فکر کنید که این موضوع چه ارتباطی به انتخاب کلید و پریز دارد؟ در پاسخ این سوال شما باید بگوییم که امروزه بسیاری از تولید کنندگان و عرضه کنندگان قطعات برقی، کالاها و لوازمی را تولید می کنند که مناسب با محیط زندگی افراد باشد.، دلیل عمده این مسئله، آمار های مختلف مربوط به سوانح است.

برای مثال یکی از سانحه‌هایی که توسط پریز برق ایجاد می شود و بسیار هم خطرناک است، برق گرفتگی است. ریشه ی اصلی برق گرفتگی به رطوبت ارتباط دارد؛ بنابراین کاملا طبیعی است که در مناطقی که رطوبت هوا زیاد است و بارندگی شدیدی مشاهده می شود، احتمال برق گرفتگی توسط پریز برق وجود داشته باشد؛ چرا که کلید و پریز اصلی‌ترین عامل ارتباط انسان با جریان برق است. ناگفته نماند که عواقب ناشی از نفوذ رطوبت به پریز برق، تنها به برق گرفتگی محدود نمی شود و دارای پیامدهای دیگری همچون اتصالی و قطع جریان برق نیز می گردد. بنابراین در چنین مواردی چاره چیست و چه راه حلی را می توان پیشنهاد داد؟

عرضه کنندگان محصولات برقی با در نظر گرفتن این مشکل، کالاها و قطعات جدید و محافظ و استانداردی همچون کلید و پریز برق ضد آب را وارد بازارها کرده‌اند. این محصولات در مقایسه با دیگر نمونه‌ها دارای مقاومت بیشتری هستند و به دلیل دارا بودن عایق رطوبتی، قیمت نسبتا بیشتری نیز دارند. بنابراین مردمی که در مناطق شرجی و مرطوب زندگی می کنند، این اختیار را دارند که برای جلوگیری از آسیب‌ها و خسارت های احتمالی به سراغ انتخاب کلید و پریز برق ضد آب بروند.

از کلید و پریزهای استاندارد و ایمن استفاده کنید.

برق جز آن دسته انرژی‌هایی است که علاوه بر کارایی بسیار زیادی که دارد، خطرات گوناگونی هم دارد. قابل اشتعال بودن جریان برق و امکان برق گرفتگی از جمله خطراتی هستند که باعث می‌شود تا قبل از انتخاب کلید و پریز به افراد توصیه شود که نکات ایمنی را در نظر بگیرند. بنابراین بهتر است به سراغ خرید کلید و پریزهایی بروید که از پلی امیدهای نسوز ساخته شده‌اند و مانع از جرقه و آتش سوزی می شوند. برخی از این محصولات نیز دارای درپوش‌هایی هستند که بسیار کارایی دارند.

این درپوش‌ها برای مواقعی که کودکان قصد کنجکاوی دارند و امکان بوجود آمدن حوادثی مانند آتش سوزی و برق گرفتگی زیاد است، بسیار مناسب است و مانع از ان فرو کردن اجسام خارجی توسط کودکان در پریز برق می شوند. برای مکان‌هایی مانند حمام و دستشویی که در آنجا میزان رطوبت بالا است و ممکن است آب وارد پریز برق شود نیز، انتخاب محصولات ضد آب، گزینه بسیار مناسبی است.

جنس و ظاهر در انتخاب کلید و پریز اهمیت دارد.

جنس و ظاهر در انتخاب کلید و پریز

امروزه دکوراسیون داخلی منزل و محیط کاری از اصول خاصی پیروی می کند که نمی توان آن‌ها را نادیده گرفت. اگر سبک دکوراسیون محیطی که می خواهید پریز و کلید در آن نصب کنید، مدرن است و از اصول مدرنیته پیروی می کند، بهتر است به سراغ انتخاب کلید و پریز مدرن بروید. شما باید به این نکته توجه داشته باشید که ظاهر کلید و پریزها با یکدیگر متفاوت است و نمی‌توان انتظار داشت که تمامی آنان به یکدیگر مشابه باشند.

چگونه با نورپردازی سبک دکوراسیون مینیمال داشته باشیم؟

ناگفته نماند که در چند سال اخیر نوع دکوراسیون و چیدمان کلاسیک نیز طرفدار بسیار زیادی پیدا کرده است؛ همین موضوع هم باعث شده است تا بسیاری از مردم به سراغ انتخاب کلید و پریز کلاسیک بروند و از این محصولات پر کاربرد استفاده کنند.

مکانیزم کلید و پریز را در نظر داشته باشید.

در گذشته انواع مدل های کلید و پریز برق بسیار ساده بودند به مواردی همچون شاسی دار، مکانیکی و سوییچی تقسیم می شدند اما امروزه دیگر علوم و فنون مهندسی تا حد زیادی پیشرفت کرده است و انواع گوناگونی همچون حساس به حرکت، حساس به صدا، کارتی و فوتوالکتریک، لمسی، تایمری و… نیز وارد بازارهای جهانی شدند. مکانیزم عملکرد هر یک از این محصولات با دیگری متفاوت است و نمی توان انتظار داشت که همه آنان شبیه به یکدیگر باشند، از طرفی دیگر نیز قیمت هر یک از آنها با توجه به کارایی‌ها که دارند هم فرق دارد، پس شما باید با در نظر گرفتن بودجه و مکانیزم عملکرد این محصولات اقدام به انتخاب کلید و پریز کنید.

قیمت کلید و پریز باید مقرون به صرفه و مناسب با کارایی محصول باشد.

قیمت کلید و پریز

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که هنگامی که برای خرید محصولات مختلف به بازارها مراجعه می کنید با قیمت های بسیار بالایی روبرو شوید. در چنین شرایطی معمولا با یک حساب سرانگشتی هم می توان متوجه این نکته شد که کالا مربوطه با توجه به کاربردی که دارد، قیمت بسیار زیاد و ناعادلانه ای دارد. برای خرید کلید و پریز بهتر است کمی وقت بگذارید و با دقت محصولات مختلف را بررسی کنید یا از یک متخصص در این زمینه کمک بگیرید تا محصولی با قیمت مقرون به صرفه را انتخاب کنید.

گارانتی و خدمات پس از فروش کلید و پریز مهم است.

از آنجایی که کلید و پریز جز مصالح پرفروش به حساب می آیند، به همین علت هم امکان خرابی و اختلال در آنها بسیار زیاد است. شاید در ظاهر اینطور به نظر بیاید که گارانتی و خدمات پس از فروش، تاثیر بسیار زیادی در انتخاب کلید و پریز ندارد، اما بهتر است این تصور اشتباه را کنار بگذارید و از همان ابتدا به دنبال محصولی باشید که در صورت خرابی آن بتوانید آن را تعویض کنید.

البته باید به این نکته هم اشاره کنیم که خدمات پس از فروش و گارانتی تنها شامل تعویض آن نمی گردد و در بسیاری از موارد نیز شامل تعمیر آن نیز می شود. به همین خاطر هم خرید محصولی که دارای گارانتی باشد یک انتخاب هوشمندانه و اقتصادی است، زیرا دیگر شما مجبور نیستید تا مدت‌ها هزینه ای را بابت تعمیر این محصول بپردازید و با استفاده از خدمات گارانتی محصولات می‌توانید در سریعترین زمان ممکن آن را تعمیر کنید.